Vreemde Vogel

Gisteren heb ik, voor de lol, weer de Myers- Briggs
persoonlijkheidstest gedaan.
Ik heb het al een paar keer in het verleden gedaan, maar ik wist
niet meer wat ik was.
Uitgekomen is dat ik een INFJ ben.
Intoverted, Intuitive, Feeling, Judging. 

Ik las ergens dat maar 2% van de mensen die de test doen deze
combinatie heeft.
Andere INFJ-types zijn:
Natan,
profeet in Israël (LOL!)
Nathaniel Hawthorne
Martin
Luther King Jr.
Garry
Trudeau
(Doonesbury – een favoriete strip van mij)
Nelson
Mandela
Mel Gibson
Robert
Burns
Chaucer
Goethe

Een paar maanden geleden heb ik de Belbin test gedaan.
Daaruit bleek dat ik een sterke “Plant” en “Vormer” ben.
Bleek ook een vrij uitzonderlijke combinatie te zijn. 

Ik ben dus een vreemde vogel.
Ik hoop dat de mensen die mij niet zo zien zitten daar
rekening mee willen houden.
Ik kan er niet veel aan doen dat ik zo vreemd ben………

3 responses to “Vreemde Vogel

  • Henk

    Het daagt me wel uit om te reageren, natuurlijk. Maar ik zal me beperken. Vóór ik het door heb, heb ik alweer een paar bladzijden aan reactie volgeschreven….
    Eigenlijk zou ik benieuwd zijn naar de vorige uitkomst bij jou van de vragenlijst (het is geen test). Want hoe stabiel zijn die factoren? En hoe beinvloedbaar. Met name de factor ‘Judging’ is wel in zekere mate te veranderen.
    Tegelijkertijd weet ik ook dat mensen op een bepaalde manier ‘in elkaar zitten’ (uniek geschapen zijn door God).
    Maar hoe je het ook wendt of keert: de kerk heeft vreemde vogels nodig die zingen zoals ze gebekt zijn, tot eer van God (Herman Finkers).

  • hans

    Er staat een mooie omschrijving van types onder de volgende URL.
    http://www.creationdepot.com/designs/typereporter/learnyourtype5.asp#INFJ
    Ik kan INFJ bij jou wel plaatsen, maar de omschrijving van ENFJ vind ik nog beter bij je passen. Zeker weten dat je niet ook een beetje extrovert bent?

  • Anne

    Je concludeert nu op puur statistische gronden dat je een vreemde vogel bent. Dat hoeft niet correct te zijn.
    Er zijn namelijk 16 verschillende types mogelijk. Bij een gelijke verdeling komt dat neer op gemiddeld 6,25% van de testpersonen per type.
    Gelijk verdeeld is het echter hoogtwaarschijnlijk niet. Meer realistisch is bijvoorbeeld het volgende (puur hypothetische) scenario: er zijn 6 ‘veelvoorkomende’ typen, die elk gemiddeld zo’n 11% voorkomen. Dan blijven er nog 10 ‘zeldzamere’ typen over, die elk gemiddeld 3,4% voorkomen.
    Zo bezien zou ongeveer 2/3 statistisch ‘normaal’ zijn en 1/3 een vreemde vogel…
    Groeten van een ander type vreemde vogel.

Geef een reactie

