Gast blogger

Vandaag een gast blogger.
En niet zo maar iemand: niemand anders dan Andries Knevel! (applaus!)
Hij weet het niet, weliswaar.
Maar hij zou het ook niet erg vinden, want stuk van hem is overgenomen uit de jongste uitgave van Uitdaging.
Ik lees dat blad niet omdat ik daardoor zo opgebouwd wordt (meestal niet), maar om op de hoogte te blijven van het reilen en zeilen in evangelisch Nederland.
Dit stuk vond weerklank bij mij, want zo ervaar ik het ook in mijn contacten met jongeren.
Gisteren zelfs…..

Kommer en kwel in Kerk en Koninkrijk?
Afgaande op pers en publiciteit zou je het haast gaan
denken.
Heimwee en verlangen naar vroeger zouden doen verlammen.
Niet nodig.
Juist de laatste maanden ben ik geweldig geïnspireerd door
jonge mensen die er helemaal voor willen gaan.
Voor God en Zijn Koninkrijk.
Denkende jongeren, dienende jongeren, getalenteerde
jongeren.
Minder bezig met de dingen van deze wereld (zoals veel ouderen),
meer levend uit het perspectief van de genade van God in Christus.
Dat te willen vertalen in zending en hulpverlening, in
studie en getuigenis, ver weg en dichtbij. Anders dan vroeger, jawel, maar niet
minder bevlogen.
Niet uitdoven, dat nieuwe leven, door kritiek op vormen.
Maar juist helpen, enthousiasmeren en motiveren.
En gemotiveerd worden, opnieuw, steeds weer opnieuw.
Want dienen is ontvangen.

Geef een reactie

