Gezond?

Vanavond de eerste kerkenraadsvergadering van het nieuwe
kerkelijke jaar.
Ambtsdragers gaan, nieuwe komen.
Wat loopt wordt voortgezet, er zullen ook nieuwe
initiatieven komen.
Bij mij altijd de vraag: zijn mijn verwachtingen en
verlangens te hoog? Wil ik te veel?
Dan denk ik weer aan wat iemand (ik ben nu vergeten wie)
zei, en volgens mij heeft hij hartstikke gelijk:

“Overschat niet wat je in een jaar kunt bereiken. Onderschat
niet wat je in tien jaar kunt bereiken.”

Naar aanleiding van een mail van Christianity Today,
Leadership Journal, nagedacht over de kenmerken van een gezonde gemeente. Googelen
levert veel kenmerken op.
Hier een lijst die de moeite waard is om mee te nemen: 

Een gezonde christelijke gemeente:

  1. Stelt Gods Woord centraal en onderwerpt zich eraan.
  2. Is gepassioneerd.
  3. Is vruchtbaar in haar evangelisatiewerk.
  4. Merkt dat Gods Geest in haar diensten aanwezig is.
  5. Is gefocust op de opdracht om discipelen te maken.
  6. Leidt (volwassen) leiders op.
  7. Vermenigvuldigt zichzelf.
  8. Maakt verantwoord gebruikt van haar gaven, talenten, gebouw(en) en gelden.
  9. Is een plek waar de liefde van Christus zichtbaar en praktisch aanwezig is.
Geef een reactie

