Vakantieboeken

Als ik naar de VS ga dan bestel ik altijd een aantal boeken
via amazon.com.
De boeken worden snel en gratis op het vakantieadres bezorgd.
Dit keer heb ik niet zoveel boeken besteld, en ik heb
gekozen voor boeken die niets met een prekenserie te maken hebben.
Wat ik deze vakantie gelezen heb:

De Vliegeraar van Kabul, Khaled Hosseini (gekocht op
Schiphol, in de aanbieding): mooi geschreven, iets te lang, en het werd steeds
onwaarschijnlijker.
The Inescapable
Love of God
, Thomas Talbott (al genoemd op deze weblog)

Simply Christian (Why Christianity makes sense), N.T. Wright:
een samenvatting van wat het christelijke geloof inhoudt. Geschreven voor onze
postmoderne tijd. Goed om weg te geven aan mensen die willen weten wat
christenen geloven. Een tegengif voor het boek (ook gelezen):
God is not Great (how religion posions everything),
Christopher Hitchens: slecht geschreven boek, ook wat inhoud betreft. Ongelofelijk
dat het op nummer 3 van de New York Times bestseller lijst staat. Mijn schoondochter
heeft het gekregen van haar baas. Zij gaat het boek van Wright aan hem geven. Ik
ben benieuwd, en ook blij dat het boek van Wright er wel is.
Speciale Editie van Elsevier: Christendom – geloof, kerk en
cultuur in Nederland.
Het belang van de christelijke traditie. Lezenswaardig,
ook als je een aantal feiten en historische gegevens over het christendom en in
het bijzonder het christendom in Nederland kort beschreven wilt hebben. Iets voor je boekenkast. Ook
niet spottend of negatief geschreven. Het Nederlands Dagblad heeft dit nummer bijna helemaal gefinancierd d.m.v. advertenties, lijkt het.
HP De Tijd: dubbeldik zomernummer: Een aantal aardige artikelen.
Vliegtuig voer (lekkerder dan de echte maaltijden, maar daar hoef je niet veel
voor te doen).

Mee naar huis genomen: 

Evil and
the Justice of God
, N.T. Wright: ja, daar heb je hem weer. Schrijft veel. Ziet
er nuttig en leerzaam uit.
Free of
Charge: Giving and forgiving in a culture stripped of grace
, Miroslav Volf.
Volf
is Kroaat, nu professor theologie aan Yale. Omdat hij Europeaan is, lijkt het
mij aardig om kennis met hem te maken. Dit onderwerp spreekt mij ook aan.

En last but not least: Frederick Buechner, een
lievelingsschrijver van mij. Heeft mijn denken en leven enorm beïnvloed.
The Faces
of Jesus.
"Het gezicht van Jezus is ook ons gezicht". Yes.
Speak what
we feel, not what we ought to say
.
Over vier beroemde schrijvers en hun
leven: G.K. Chesterton, Gerard Manley Hopkins, Mark Twain, William Shakespeare.
Eeerste zin: It is Red Smith
who is reported to have said that it’s really easy to be a writer – all you
have to do is sit down at the typewriter and open a vein.
Lijkt mij ook
van toepassing op predikanten.

Jullie kunnen zelf boeken en schrijvers Googelen als je meer
wilt weten.

One response to “Vakantieboeken

Geef een reactie

