Vrucht

Hier had ik iets gezegd over de frutratie(s) die een predikant kan voelen over hoe effectief (vruchtbaar) je preekwerk is.
Ik weet dat je trouw moet zijn aan je roeping, ook al zie je niet meteen wat het oplevert.
God is wel eens zo liefdevol dat Hij je wel bemoedigt.
Vandaag vertelde iemand mij dat hij veel heeft gehad aan de preek van afgelopen zondag.
Het was iemand die in hele moeilijke omstandigheden zit.
En ik meen wat ik zeg – hij heeft het echt zwaar.
Twee dingen uit de preek hebben hem geholpen:

  1. God heeft het beste voor je voor, en het komt gewoon goed. Die positieve kijk mag de bodem zijn van je leven, dwars door de moeilijkheden heen.
  2. God wil alles wat tussen jou en Hem in staat uit de weg ruimen. Dat is niet altijd makkelijk, en is vaak pijnlijk, maar het moet, en het is goed bedoeld, uit liefde.

Bemoedigd ga ik door met de voorbereiding voor komende zondag.

Geef een reactie

