Vrij

Toen ik vanochtend wakker werd en langzaam bewust werd van min omgeving voelde ik me blij.
Toen ik me realiseerde waarom, werd ik nog blijer.
Want ik heb nu 3 dagen vrij!
Vandaag hoef ik niet te werken (nergens).
Morgen hoef ik niets te doen (ik ga naar de doopdienst van mijn zoon en zijn vriendin – misschien meer daarover op een ander moment).
Morgenavond zit ik in een hotel met een aantal vrienden.
Maandag gaan we 25 km. wandelen.
Maandagavond ben ik thuis, want mijn vrouw is jarig.
Pas dinsdagochtend 10.00u moet ik weer aan de bak.

Vanmiddag heb ik in mijn agenda voor 2007 gekeken.
Ik realiseerde me (en hier was ik al bang voor, vandaar dat ik keek) dat ik in 2007 nog geen enkele vrije zondag heb gehad.
De Landelijke Commissie werkomstandigheden en arbeidsvoorwaarden predikanten zou er niet blij mee zijn.
Mijn eigen gemeente? Dat weet ik niet, maar er is wel afgesproken dat ik een bepaald aantal vrije zondagen zou krijgen, en nu net even iets meer dan anderen, want ik ben ouder dan 50.

Ik ben er zelf niet blij mee.
Ten minste –
Denk ik nu dat het leven van deze gemeente van mij afhangt?
In mijn hoofd zeg ik beslist NEE!
Maar mijn daden zeggen iets anders.

Ik wil geen medelijden van jullie.
Ik moet streng toegesproken worden.

(En nu ook twee dagen zonder bericht van mij.)

2 responses to “Vrij

  • Willem van der Veen

    hoi norman
    streng toespreken? verspilde moeite! mensen reageren alleen maar als ze over hun eigen grenzen heen gaan. en dat ontdekken. goede raad? parels voor de zwijnen!
    ik doe dat (goede raad) alleen nog maar bij lieden beneden de 20. DIE trekken zich nog wat aan van wat je zegt. daarboven? @&((&$#@ (weergave van het neusgeluid)
    CUwensD

  • eline

    ik denk dat je er toch niet zo heel ver naast zit als je gevoel zegt dat je gemeente van je afhankelijk is. tuurlijk, we gaan best verder als je er niet zou zijn. maar dan moeten we wel weer eerst vervanging vinden voor de leuke meneer die best een groot deel van de kar voor ons trekt. bah, da’s lastig.
    of is dat mijn gevoel dat spreekt?!?!

Geef een reactie

