Textweek

Ik heb een geweldige site gevonden voor bijbelstudie en het maken van preken en liturgieën.
Ook materiaal voor kinderen.
Textweek heet het.

Neem, bijvoorbeeld, Pinksteren.
Klik hier om te zien wat over Pinksteren allemaal beschikbaar is.

Leesroosters.
Beelden.
Films.
Commentaren (en dan mestal modernere uit allerlei geloofstradities).
Wetenschappelijk onderzoek (wanneer van toepassing).
Weblogs over de teksten. (Als een vrouw zich over een tekst buigt, dan lees je het anders, hoor!)
Preken.
Uitspraken van de kerkvaders.
Liturgieën.
Muziek.
Kunst.
Gebeden.
Ideeën voor de kinderen.

Ik heb het deze week nodig gehad.
Niet zo zeer om er mijn studie mee te doen.
Maar om mij te helpen geïnspireerd te raken.

Je zou bijna willen zeggen dat de Geest de taal van internet spreekt.

One response to “Textweek

  • Willem van der Veen

    hoi norman
    ik weet het wel zeker. ik zeg altijd dat als de beamer in het jaar 30 had bestaan, de here JEZUS hem had gebruikt.
    nòg sterker? ik leg de text “dat elks oog HEM zal zien” als HIJ terugkomt, als volgt uit (en dat MOET jou als amerikaan, aanspreken!): CNN staat altijd met z’n neus vooraan als er iets gebeurt. en de hele wereld kijkt er naar. dus wat denk je dat er gebeurt als JEZUS terugkomt? juist: CNN. dat “elks oog zal hem zien” is nu veel makkelijker te geloven dan 50 jaar geleden…

Geef een reactie

