Beslaglegging

Vier weken geleden kreeg ik een bericht van mijn bank in Amerika.
De Belastingdienst van de V.S. (Internal Revenue Service) had beslag gelegd op mijn spaarrekening omdat de verschuldigde belastingen, na herhaaldelijke pogingen die te innen, nog niet betaald waren.

Feit is dat ik, sinds het jaar 2000, geen belastingaangifte heb gedaan aan de IRS.
Terwijl het eigenlijk moet.
Ik hoef weliswaar geen belastingen te betalen (je kan niet twee keer belast worden op hetzelfde inkomen), maar ik ben wel verplicht aangifte te doen.
Ik had er geen zin in, en uiteindelijk was ik het vergeten.

Nu moet het wel, wil ik mijn geld weer zien.
Want het is, inderdaad, verdwenen.
(De IRS had zelf, namens mij, aangifte gedaan, en, voor mij, het ergste mogelijke scenario aangegeven. Vandaar.)

Blijkbaar had Bush het nodig voor Irak.
Balen!

Vanochtend een dienst gehad over Gods Koninkrijk.
Nu bezig met dat van Bush.
Geef aan Bush wat van hem is: in mijn geval, gelukkig niets!

Geef een reactie

