Leuk spannend

De dienst en preek voor vanochtend zijn af.
Ik vind het onwijs leuk en spannend, want vanochtend doet een stel bij ons in de gemeente openbare geloofsbelijdenis (zoals dat heet – als je je even verdiept in dat ritueel dan realiseer je je hoe diep geworteld het is in de Europese kerkgeschiedenis en -cultuur van vlak na de Reformatie. Dat is op zich niet slecht. Maar omdat de tijden waarin we nu leven zo anders zijn, zou het misschien goed zijn als de kerk zich zou afvragen waarom we dit doen op de manier zoals we het doen.).
Daarnaast wordt hun eerste kind gedoopt.
Wij verwachten veel familie en vrienden in de dienst.

Het boeit mij enorm om de boodschap voor te bereiden zodat mensen die normaal gesproken nooit in de kerk komen er wat aan zouden kunnen hebben. Gaaf werk is dat. Niet makkelijk – maar het brengt het verhaal op een andere manier tot leven, ook voor mij.

De preek is nu af.
Ik kan nu nauwelijks wachten.
Ik ben benieuwd wat het wordt.

Geef een reactie

