Klasse

Voor degenen die een week vol drukte, spanning en hanengedrag ingaan, even een verhaal over hoe het anders kan gaan in onze samenleving.

Gisterenavond rond 21.30u, op de terugweg uit een dienst in Zwolle, besloot ik een hapje bij McDonalds te halen. Ik had namelijk nog niet gegeten.

Er waren twee rijen voor de balie. Links van mij, aan de balie, stond een jonge vrouw met twee kleine kinderen die drie softijsjes had besteld. Toen ze het blad waarop ze stonden pakte, gleden de softijsjes alle drie eraf op de vloer. Ik bleef even op afstand, benieuwd naar hoe zij en de omstanders zouden reageren.

Zij bleef gewoon kalm en rustig. Zij bloosde niet, keek niet angstig en gespannen rond, schreeuwde niet naar kinderen of het meisje achter de balie. Koeltjes pakte ze een aantal servetten, veegde de vloer ermee schoon en leverde de boel in aan het meisje achter de balie. In harmonie met zichzelf en haar omgeving deed ze gewoon wat ze moest doen, en liet zich niet uit het lood slaan door wat de toeschouwers er allemaal van zouden vinden.

Een geweldig voorbeeld voor deze twee kleine kinderen.

Zonder enige aarzeling van de kant van McDonalds kreeg ze gelijk drie nieuwe softijses gepresenteerd.

Een probleempje dat met grote klasse opgelost werd.

Ik hoop dat jullie deze week ook zoiets mee mogen maken.

(P.S. Ik kom niet meer dan één keer per jaar bij McDonalds, een meestal koop ik een chocolade milkshake. Dit keer bestelde ik ook de nieuwe `Chicken Mythic`. Foute keus. Niet lekker, voor een deel koud, uitgedroogd broodje. Ik snap niet waarom tienduizenden Nederlanders in de rij staan bij McDonalds. Niet doen dus.)

Mcdonalds

One response to “Klasse

  • sarah

    of course – if you are going to mcdonalds you have to just stick with the classic Big Mac. everything else there is not that great but a Big Mac every now and then just hits the spot. 🙂

Geef een reactie

