Ahmed Aboutaleb (2)

Ahmed Aboutaleb lijkt het niet vol te kunnen houden.
Volgens de Volkskrant wordt hij steeds bozer over de motie van wantrouwen die tegen hem is ingediend door Geert Wilders.
Hij voelt zich door deze aanval onveilig in die zin dat hij het gevoel heeft dat mensen hem hier niet willen hebben.
Wat "thuis" voelde is geen veilig huis meer.

Alle begrip.
Die strijd ken ik ook.

Wat mij hiermee helpt is mijn relatie met God door Jezus, waardoor ik steeds terug kan gaan naar zijn liefde voor mij die oneindig is en constant blijft, ook al ben ik vaak niet trouw aan Hem.

Zondag gaan we het hebben over de gelijkenis van Jezus over de dienaar die een schuld die zo hoog was als het jaarloon van 200.000 mensen kwijtgescholden kreeg, maar niet in staat was zijn collega, die hem €10 schuldig was, ook te vergeven.

Naarmate ik me realiseer hoeveel ik vergeven ben, ben ik in staat om de ander te vergeven en niet te verdrinken in boosheid, wrok en bitterheid.
Bij God ben ik altijd veilig en "thuis". Niemand kan dat mij afnemen.

Dit is geen oordeel over zijn persoon, maar ik denk dat Aboutaleb dit niet weet of kent.
Dat is jammer, ook voor hem persoonlijk.
Ik hoop dat een van de christenen die nu meeregeren hem hierin kan helpen.

One response to “Ahmed Aboutaleb (2)

  • Ettje

    Vergeet je niet er bij te vertellen dat die dienaar om vergeving vroeg! Zoals z’n collega hem om vergeving vroeg. Dat *vragen* om vergeving, aandacht daarvoor, daaraan ontbreekt het nogal eens in preken en onder kerkmensen. Waardoor de nadruk heel eenzijdig op het vergeven komt te liggen.

Geef een reactie

