Kool

In het sterfjaar van koning Uzzia zag ik (de profeet Jesaja)
de Heer, gezeten op een hoogverheven troon. De zoom van zijn mantel vulde de
hele tempel.

Boven hem stonden serafs. Elk van hen had zes vleugels, twee
om het gezicht en twee om het onderlichaam te bedekken, en twee om mee te
vliegen.

Zij riepen elkaar toe: ‘Heilig, heilig, heilig is de HEER van de hemelse machten. Heel de aarde is
vervuld van zijn majesteit.’

Door het luide roepen schudden de deurpinnen in de dorpels,
en de tempel vulde zich met rook.

Ik schreeuwde het uit: ‘Wee mij! Ik moet zwijgen, want ik
ben een mens met onreine lippen, en ik leef te midden van een volk dat onreine
lippen heeft. En nu heb ik met eigen ogen de koning, de HEER van de hemelse machten, gezien.’

Toen nam een van de serafs met een tang een gloeiende kool
van het altaar en vloog daarmee op mij af.

Hij raakte mijn mond ermee aan en zei: ‘Nu zijn je lippen
gereinigd. Je schuld is geweken, je zonden zijn tenietgedaan.’

Ember_1

One response to “Kool

  • Henk

    Een heel bijzondere tekst, boordevol profetische symboliek. Eerst denk je: brandende kooltjes op je lippen? Waarom dát?
    Op onze bijbelkring zijn we bezig met Jesaja. Ik vond het altijd al een mooi bijbelboek. vanwege alle verwijzingen naar Jezus. Maar dit jaar zijn de woorden van deze naamgenoot van Jezus nóg meer voor mij gaan leven.

Geef een reactie

