Venus

Mariska_veres
Zangeres Mariske Veres is overleden.

Nederlandse zangeres, geboren in Den Haag in 1947, werd bekend door het nummer "Venus" met de band "Shocking Blue", de eerste Amerikaanse Nummer Eén-hit van Nederlandse makelij. Dit in het jaar 1970.

Volgens mij heb ik dit plaatje nooit gekocht. Maar ik vond het wel een apart lied, met een bijzondere "sound".

Ik weet nog hoe ik, rijdend in mijn eerste eigen auto (zie foto – ja hoor, precies dit model en kleur! Gratis en voor niets van een vriend gekregen. Ik moest alleen de startmotor vervangen. Heb er 1,5 jaar mee gereden.), van dit lied en de rest van de Rock ‘n’ Roll genoot.Plymouth

Onze ouders vonden dit soort muziek, en vooral de teksten, des duivels.

Alleen, ik vind het jammer dat ze er niet met ons in gesprek over gingen. Ze keurden af, en we moesten dus "stiekem" genieten.

Gelukkig merk ik dat ouders van tegenwoordig dat door hebben en wel met hun kinderen in gesprek gaan over van alles en nog wat.

Hier is de tekst. Het is wel expliciet seksueel getint. Ik snap wel dat onze ouders hier hun (ernstige) twijfels bij hadden.

A Goddess on a mountain top
Was burning like a silver flame
The summit of Beauty in love
And Venus was her name

REFRAIN:
She’s got it yeah, Baby, she’s got it
Well, I’m your Venus, I’m your fire
At your desire

Her weapon were her crystal eyes
Making every man mad
Black as the dark night she was
Got what no-one else had
Wa!

En nu, Mariska Veres en Shocking Blue met "Venus" (je moet ook wel toegeven dat dit, in 2006, er nogal maagdelijk en onschuldig uitziet, toch?):

2 responses to “Venus

  • Jan Boellaard

    Tja…. toen ging het nog om de muziek. En niet om de flitsende clip… (sprak de ouwe PIIIIP).

  • DJ

    Geweldig om nog eens terug te zien. Af en toe kocht ik in mijn jeugd wel eens de Muziek Expres. De centerfoldposter kon je dan mooi in je kamer ophangen. Mariska en Tina (met Ike) hebben ooit mijn behang gesierd. Volgens mij dacht ik niet na bij de teksten. Die zeiden mij trouwens weinig. Ik ben zelfs fan geweest van Alice Cooper! Wat die allemaal gezongen heeft, dat wil je niet weten…
    Goddank hebben mijn ouders iedere avond trouw voor al hun kinderen gebeden.

Geef een reactie

