“Generators”

Op vanveelen.info zijn we uitgedaagd om creatieve plaatjes te maken via de site says-it.com.

Ik wilde jullie mijn werk niet onthouden. Twee plaatjes:

Rummysays

Churchsign

Het lijkt er niet op, maar dit is een dorp in de "Bible Belt" van Nederland  ;-).
Ik schrik nog steeds als ik zie dat de kerkdeuren precies om 10.00uur op
slot gaan.
Ik snap wel waarom, maar ergens heb ik er moeite mee.
Er
moet een andere oplossing kunnen zijn.

4 responses to ““Generators”

  • Jan Boellaard

    hoi norman
    kwa kerkplaatje: er zijn mensen die altijd op het laatste moment komen. een aansporing om op tijd te zijn?
    overigens ben ik blij dat vrijgemaakten die 1-sekonde regel niet hanteren. wij kwamen een (buiten onze schuld) minstens 10 minuten te laat bij een dienst aan. we konden gewoon naar binnen. de dienst werd ongeveer stil gelegd om ons een kerkboek en een plekje te geven. we voelden ons welkom.
    en na de dienst bij de koffie? niemand vroeg waarom we zo laat waren. we WAREN er. en dààrom geaccepteerd. waarom zo laat? niet boeiend!

  • Henk

    Wat mij in een protestantse kerk in Parijs op viel was dat de helft van de kerkgangers pas aanwezig was toen de dienst begon, de rest kwam later. Eerst dacht ik: lege kerk, maar toen de preek begon zat de kerk vol. De kerkgangers waren overwegend mensen uit Afrika. Maar ook in de katholieke traditie zie je flexibele aanvangstijden. Trouwens ook een wisselende eindtijd: veel kerkgangers verlaten de kerk als ze de communie hebben ontvangen.
    Ooit waren we in een Nederlandse kerk waar je als gast pas mocht gaan zitten als het rode lampje boven ging branden: dan waren de plaatsen vrij. Wij waren met een complete Amsterdamse jeugdvereniging en konden vervolgens eigenlijk geen plek meer vinden. Dat voelde niet echt gastvrij… Je kreeg het gevoel dat je weg gekeken werd.
    Ik verbaas me overigens wel over het time-management tijdens de kerkdienst. Waarom worden zoveel mensen zenuwachtig als de voorganger één of twee minuten te laat de kerkzaal binnen komt. “Deine Zeit” is een andere tijd dan onze kloktijd.

  • Ettje

    Kerkdeuren zouden altijd open moeten zijn, zeven dagen per week!

  • Henk

    Dat zou inderdaad een erg mooi signaal zijn! In plaats van een gesloten bunker een open hof.
    Ik loop wel eens op een drukke dag zo’n kerk midden in Amsterdam binnen die overdag open is voor gebed en gesprek. Even geestelijk op adem komen.
    Jammer is dat deze mogelijkheden nu onder druk staan, o.a. omdat het moeilijk is voldoende vrijwilligers te vinden. Stadsgemeenten zijn doorgaans nogal aan het vergrijzen. En zonder de aanwezigheid van ‘eigen mensen’ blijkt een gebouw zeer gevoelig voor vandalisme. Dat wil je ook weer niet.
    In een andere gemeente heeft men nu de kerkelijk werkers en een diaconaal bureau in het gebouw onder gebracht. Dat is ook een manier om de deuren meer open te houden.
    Maar ik ben het van harte met je eens: kerkdeuren zouden altijd open moeten zijn.

Geef een reactie

