Master Card

Ik heb twee creditcards, al meer dan 25 jaar.

Dat is nodig als je internationaal reist. Zonder creditcard huur je geen auto, bij voorbeeld. En als iets misgaat en je hebt snel een hotel of een vliegticket nodig, dan is een creditcard onmisbaar.

Ik heb er nooit problemen mee gehad. Ik betaal het ook meteen af, om een rentepercentage van rond de 18% niet te moeten betalen.

Vorige week kreeg ik een brief van Master Card. Ik moest een telefoonnummer bellen, want er was sprake van een paar verdachte betalingen.

Vanochtend gebeld. De vriendelijke mevrouw stelde mij allerlei vragen om mijn identiteit vast te stellen. Op een paar vragen kon ik geen duidelijk antwoord geven "In welke staat is je sofi-nummer verstrekt?" Ik wist het echt niet. Ik raadde Californië, want daar ben ik geboren, maar ik zei ook gelijk dat het Pennsylvanië zou kunnen zijn. "Het is de tweede," zei ze. Ik mocht door. (Grappig dat je zo telefonisch een vertrouwensrelatie probeert te scheppen met een volstrekt onbekende maar wel machtige persoon. En het lukte ook nog!)

Blijkt dat er pogingen uit Indië zijn gedaan om betalingen te laten doen met mijn creditcardnummer, onder andere een vliegticket. Die werden beschouwd als verdachte, mogelijk frauduleuze handelingen omdat ze niet overeenkwamen met mijn bestedingspatroon (voor wat betreft frequentie, bedragen en locatie, neem ik aan).

Klopte ook. Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat ik in Zuid Afrika een paar
betalingen heb gedaan met mijn Master Card? Ik zal er nooit achter
komen.

Creditcardnummer meteen ongeldig gemaakt. Ik moet mijn creditcard vernietigen, binnen 7 dagen heb ik een nieuwe card in huis.

Goede service, en blijkbaar ook nodig.

Twee jaar geleden wilde ik iets in Haarlem kopen met mijn Master Card.

Werd geweigerd.

Dkv_mastercard_300dpi_1

Geef een reactie

